جريدة النجم الوطني
alnigm.com/gif2.gif

تدميرالسد المقام بالصين لخطر الفيضانات.

0 17

تدميرالسد المقام بالصين لخطر الفيضانات.

تقرير الدكتور/ نسيم صلاح ذكي


21/07/2021
الفيضانات التي تهدد واحدة من أكثر مقاطعات البلاد كثافة سكانية.بالصين
وجاءت العملية في وقت متأخر من ليلة الثلاثاء في مدينة لويانغ بمقاطعة خنان وسط الصين.وأتت هذه الخطوة القاسية بعد وفاة ما لا يقل عن 12 شخصا في فيضانات شديدة في مدينة تشنغتشو عاصمة المقاطعة.
وحاصرت مياه الفيضانات الكثيرين في نظام مترو الأنفاق وتركوا عالقين في المدارس والشقق والمكاتب.وتعطلت وسائل النقل والحياة العملية في أنحاء المقاطعة، حيث حولت السيول الناجمة عن الأمطار الشوارع إلى أنهار تتدفق بسرعة، واكتسحت السيارات وارتفعت إلى منازل الناس.
وجرى إجلاء أكثر من 100 ألف شخص إلى بر الأمان. تعد مقاطعة خنان قاعدة رئيسية للصناعة والزراعة وهي تضم العديد من المواقع الثقافية.
وأظهرت وسائل الإعلام الحكومية الأربعاء ارتفاع المياه عند مستوى الخصر مع استمرار هطول الأمطار.
وإلى الشمال من مدينة تشنغتشو تضرر أيضا معبد شاولين الشهير لدفاع عن النفس المعروف بإتقان الرهبان البوذيين …


Destroy the dam built in China for the risk of flooding.
The report of Dr. Nassim Salah Zaki, the ambassador of world peace
07/21/2021
Floods threaten one of the country’s most densely populated provinces
The operation came late Tuesday night in Luoyang City, central China’s Henan Province. The harsh move came after at least 12 people died in severe flooding in Zhengzhou, the provincial capital.
Flood waters trapped many in the subway system, leaving them stranded in schools, apartments and offices. Transportation and working life were disrupted across the province, as torrential rains turned streets into fast-flowing rivers, swept cars and surged into people’s homes.
More than 100,000 people were evacuated to safety. Henan Province is a major base for industry and agriculture and is home to many cultural sites.
On Wednesday, state media showed the water rose at waist level as the rain continued.
To the north of Zhengzhou, the famous Shaolin Temple of self-defense, known for the mastery of Buddhist monks, was also damaged.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.