جريدة النجم الوطني

- Advertisement -

- Advertisement -

الشعب السوري في خطر بسبب الجوع

0 52

احصل على تحديثات في الوقت الفعلي مباشرة على جهازك ، اشترك الآن.

- Advertisement -

تقرير/ د. نسيم صلاح ذكي 


الشعب السوري في خطر بسبب الجوع حيث زاد بمقدار 4.5 مليون شخص في عام واحد فقط، ومع تضاعف عدد الأشخاص الذين يعانون من انعدام الأمن الغذائي الحاد.
تقرير دولي: بعد عشر سنوات على الحرب في #سوريا، أكثر من نصف سكان ما قبل الصراع قد تم تهجيرهم داخليًا أو خارجيًا
في تقريرٍ صدر اليوم من 20 صفحة، تستذكر لجنة التحقيق الدولية المستقلة بشأن الجمهورية العربية السورية أبشع انتهاكات القانون الإنساني الدولي والقانون الدولي لحقوق الإنسان والتي اُرتكبت بحق السكان المدنيين في سوريا منذ آذار/ مارس 2011. إن مثل هذه الأعمال قد ترقى إلى كونها جرائم ضد الإنسانية وجرائم حرب وجرائم دولية أخرى، بما في ذلك الإبادة الجماعية.
ووفقا للتقرير، بعد عشر سنوات، أصبح أكثر من نصف سكان ما قبل الصراع قد تم تهجيرهم داخليًا أو خارجيًا ، وتحولت المدن إلى ركام، ولا تزال مجموعات من العناصر المسلحة تواصل الإعتداء على السكان. لقد عانى السوريون في مراكز التجمعات السكانية من قصف جوي ومدفعي شرس. و تعرضوا لهجمات بالأسلحة الكيماوية، وكذلك لأشكال حديثة من الحصار والتي أدت إلى التجويع والقيود المخزية على المساعدات الإنسانية – سواء عبر خطوط التماس أو عبر الحدود،

- Advertisement -

والذي تم حتى بموافقة مجلس حقوق الانسان.
The Syrian people are in danger of hunger
The number of people suffering from food insecurity in Syria has increased

report. Dr. Nassim Salah Zaki
Global Peace Ambassador and Mid.
By 4.5 million people in just one year, the number of people suffering from acute food insecurity doubled.
International report: Ten years after the war in Syria, more than half of the pre-conflict population has been internally or externally displaced
In a 20-page report released today, the Independent International Commission of Inquiry on the Syrian Arab Republic recalls the worst violations of international humanitarian law and international human rights law that have been committed against the civilian population in Syria since March 2011. Such actions may amount to crimes against humanity War crimes and other international crimes, including genocide.
According to the report, after ten years, more than half of the pre-conflict population has been internally or externally displaced, cities have turned to rubble, and groups of armed elements continue to attack the population. Syrians in population centers have suffered from fierce aerial and artillery bombardments. They have been subjected to chemical weapons attacks, as well as to modern forms of blockades that have led to starvation and shameful restrictions on humanitarian aid – whether across lines of contact or across borders, which have been done even with the approval of the Human Rights Council.

احصل على تحديثات في الوقت الفعلي مباشرة على جهازك ، اشترك الآن.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.