جريدة النجم الوطني
alnigm.com/gif2.gif

الإسكوا تطلق جائزة المحتوى العربي الرقمي

0 26

الإسكوا تطلق جائزة المحتوى العربي الرقمي

متابعة / ولاء فرج أسعد

أطلقت لجنة الأمم المتحدة الاقتصادية والاجتماعية لغربي آسيا (الإسكوا)، بالشراكة مع جوائز القمة العالمية، جائزة المحتوى العربي الرقمي تقديريًا للجهود المبذولة لتطوير المحتوى العربي الرقمي من أجل التنمية المستدامة في المنطقة العربية.

وتستهدف الجائزة التي سيتم تقديمها بشكل سنوي، المنظمات ورواد الأعمال من جميع أنحاء المنطقة العربية، وتسلط الضوء على فوائد التكنولوجيات الرقمية في النهوض بالتنمية المستدامة، وتشجع على خلق محتوى عالي الجودة يتصل بأهداف التنمية المستدامة.

والتقديم للجائزة مفتوح للمؤسسات ورواد الأعمال الشباب من الدول العربية، الذين طوروا تطبيقات أو منتجات رقمية للمحتوى العربي، ذات تأثير واضح على المجتمع، بما في ذلك المؤسسات العامة أو الخاصة أو الأكاديمية أو غير الحكومية، علاوة على رواد الأعمال الشباب من شركات ناشئة رسمية، أو فرق شبابية، أو أفراد تقل أعمارهم عن 35 سنة.

هذا وستقوم لجنة مشتركة من الإسكوا وجوائز القمة العالمية بوضع قواعد المشاركة بالجائزة وشروطها، كما ستقوم لجنة خبراء بتقييم المقترحات المقدمة، ليتم بعد ذلك اختيار الفائزين والإعلان عنهم خلال المنتدى العربي للتنمية المستدامة لعام 2022.

ويمكن للمشاركين تقديم استماراتهم قبل يوم 30 سبتمبر. ولمزيد من المعلومات يرجى الضغط هنا.
https://bit.ly/3xQFeHP

ESCWA Launches Digital Arabic Content Award

Followed by/ Walaa Farag Asaad

The United Nations Economic and Social Commission for Western Asia (ESCWA), in partnership with the World Summit Awards (WSA), has launched the Digital Arabic Content Award that recognizes efforts to develop digital Arabic content for sustainable development in the Arab region.

The Award will be delivered annually, targeting institutions and young entrepreneurs from all Arab countries, with the aim to highlight the benefits of digital technologies for advancing sustainable development, and promote the creation of quality content related to the Sustainable Development Goals (SDGs).

Applications are open to institutions and young entrepreneurs from Arab countries, who have created digital Arabic content applications or products that have a clear impact on society. Institutions can be public or private, academic or non-governmental, and young entrepreneurs can be from formal startups, teams of young people, or individuals younger than 35 years.

The rules and conditions for participation are set by a joint ESCWA-WSA steering committee, and submissions will be evaluated by a jury of experts, leading to the selection of winners and announcement of their awards at the Arab Forum for Sustainable Development 2022 (AFSD-2022).

Applicants can submit their applications before September 30. For more info, kindly click here.
https://bit.ly/3xQFeHP

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.